2007-02-21

Dags igen

Idag är det dags att linda in Smulan i en filt och åka till veterinären igen. Det är -20 C idag så det känns lite grymt. Vi ska åka buss, 21:an går förbi här och sedan ända fram till Ultuna. Jag har aldrig åkt den men den har passerat mig när jag cyklat, alltid smockfull. Hoppas vi får plats. Har inte riktigt råd att ta taxi både dit och hem. Om allt går vägen får Niclas ta sig hem själv med missan och jag går direkt till skolan. Det är en dugga på eftermiddagen som det vore bra om jag skrev. Om hon får en dålig diagnos så vet jag dock att jag kommer följa med hem. Känslosam som jag är.

Det är verkligen riktig vinter ute. Djup snö som är underbar att rida i. Djup snö som är lite mindre underbar att cykla i. Jag får starka ben i alla fall. Och kall näsa.

Jag pluggar mycket nu. Jag är så nervös för tentan. Det är svårt och varje nytt misslyckande gör mig mindre och mindre. Igår somnade jag bland alla stenciler, vaknade två timmar senare av att Niclas hade lekstund med katterna.

Nu ska jag se till att vi inte missar bussen. Håll tassar, tummar och tår.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home