2007-02-16

Kurr

Idag vill kroppen hem. Har haft föreläsning 8,15-12 och efter lunch fortsätter det till 15. Känner mig stressad, fick veta att labrapporten ska vara inne redan på måndag. Jag som ska till Gräsö i helgen. Och ikväll ska jag ner på stan och träffa kompisarna, som jag inte gjort på evigheter. Jag varken kan eller vill ställa in det. Jag får helt enkelt jobba med rapporten när jag är på Gräsö, Niclas lär väl ligga och sova på morgonen. Och det lär inte jag.

Ikväll är det ridlektion, hoppas det går bra. Alfur har varit så fruktansvärt pigg de senaste dagarna. Jag har fått rida honom i djupsnö för att han ska bli trött. Utmattad Josefin och galen Alfur är ingen bra kombination. Inte så att vi blir osams eller så, men jag känner mig som en liten trasa när jag cyklar hem. Igår när jag skulle vända och rida kändes som att jag verkligen inte skulle orka. Så jag lät honom galoppera hem, bästa alternativet för oss båda tror jag.

När jag äntligen var hemma, somnade jag med Smulan inkilad runt halsen. Det var mysigt. Hon börjar bli en riktig liten goskisse, skuttade upp till mig i sängen imorse också och strök sig kurrande i mitt ansikte. Skorpan smyger lite mer försiktigt fram till halva sängen ungefär, och så ligger han där och spinner som en galning. Ibland börjar han spinna bara man går förbi honom. Söt.

Nu ska jag försöka motivera mig till två timmars ytterligare kemi. Det kan vara en chokladboll som är den rätta vägen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home