2007-03-26

Balansen

Först hände det en bra sak, och som för att återfå balansen hände det genast en dålig sak.

Jag kan väl i alla fall få börja med det roliga? Niclas ska få en halvbror till Alfur på foder. Han kommer antingen redan i helgen och jag ska rida honom ungefär två dagar i veckan och vidarutbilda honom lite. Det ska bli himla kul. Niclas började ju snylta lite väl mkt på Alfur...

Och det dåliga. Katterna var inne för kastration idag, och då upptäcktes det att Skorp hade en kraftig inflammation i tjocktarmen. Jag kände mig som världens sämsta djurägare och höll på att börja gråta. Nu börjas det om med antibiotika och ännu dyrare specialmat. Jag vill att de ska må bra. Hoppas det vänder efter detta. Nu ligger de båda två i varsin konstig ställning och är snurriga och vingliga. Kissat på sig har de också, småkissarna. Nu måste jag gå till apoteket...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home