2006-03-06

Måndag

Mitt hjärta blöder för min mellansyster. Jag vet precis vad hon går igenom och jag kan inte hjälpa henne som jag skulle vilja. Stackars lilla lilla systern. Tiden läker de flesta sår. I alla fall lite grann. Var bara inte där och pilla bort sårskorpan hela tiden. Som jag gjorde. Det blir ett mycket fulare ärr.

Det är iskallt ute. Jag fryser. Alfur och jag red långt idag. Det är det bästa man kan göra med sin tid.

Barbro mår bättre än på länge. Det finns ingen jag unnar lycka så mycket som henne. Det har varit något av en bristvara i hennes liv. Hon ringer oftare nu. Jag blir glad när jag ser hennes namn på displayen.

Plugg på bibblan. Jag gillar min ensamhet när jag mår bra. Kanske ska man alltid vara ihop med sin häst? Enklare så, inte så mycket krossat hjärta och smärta. Men han får aldrig dö. Aldrig aldrig aldrig.

Min odödliga kärlekshäst Alfur.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home