2007-02-03

Lördag

Jag morgonfodrade idag, för hon som skulle göra det är sjuk. Och det är ingen höjdare att stångas med bångstyriga hästar när man har feber. Det regnade hela kvällen igår, och sedan blev det visst minusgrader, för det var riktig isgata. Mitt knä var på väg ur led vid ett tillfälle, tur att jag hann få tag i en stolpe för det är inte skönt alls.

Nu har jag diskat gårdagens mastodontdisk och ska strax bege mig tillbaka till stallet igen. Ikväll har jag lyckats få ett extra jobbpass, bra nu när veterinärräkningarna radar upp sig en efter en. Jag hade aldrig anat att det skulle vara dyrare att ha katt än häst.. ;-)

Jag ska försöka stressa av den här helgen och göra en liten nystart på måndag. Idag behöver jag inte läsa alls, och inte imorgon kommer en kompis över och gör mig pluggsällskap. Idag är det Alfur, kissar och jobb. Och inga jobbiga tankar. Det är som det är. Ikväll ska jag äta nåt gott, kanske steka halloumiost igen?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home