2007-03-08

Får man ta med sin ponny till skolan?

Skorpan har gett mig en morgontvätt. När han slickat ett tag med sin sträva lilla tunga så biter han lite. Kanske är för att jag är extra lortig just där.

Jag vaknade med min oro och tryck i bröstet. Det var länge sedan jag hade sådan här ihållande stark ångest. Det är så jobbigt. Och jag kan inte vara hemma och vila, det är för mycket som är viktigt hela tiden. Får inte komma efter.

Igår kändes Alfur bra i sitt framben och jag red i 45 minuter. Det var 45 minuter av lugn. Bara då kan jag koppla bort oron och stressen och vara i stunden. Det är de andra 17 vakna timmarna på dygnet som är jobbiga. Jag undrar när det ska släppa och vad jag kan göra för at hjälpa till. Jag har medicin jag kan ta men inte hinner jag gå runt och vara drogad och avtrubbad. Jag vill inte heller.

Det är otäckt att symptomen är så fysiska. Jag måste klara av den här dagen. Ärligt talat vet jag inte hur det ska gå till. Jag har en muntlig redovisning kl 10, jobbigt att stå i centrum när man mår uselt. Sedan är det en datalab mellan 13-18. Lång dag. Undra om man får ta med sig sin häst till skolan?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home