2007-03-07

Åh denna sabla morgonstund

Smulan har slutat vara rumsren. Jag vaknar jättetidigt av att det luktar. Visste inte att man kunde vakna av lukt, men jag sover förstås extremt lätt. Jag får ta fram den stora kattlådan igen, antar jag. Dumma kisse.

Nu är jag extremt trött såklart. Alfur har skurit sig på skaren och har ont i det benet. De andra hästarna jagar honom så nu vet jag inte om jag ska låta honom stå sjukhage eller vad jag ska göra. Han ska förhoppningsvis få byta hage men det är ett stort projekt att samla alla för ihopsläpp så kanske blir han ståendes i sjukhage ganska många dagar och det känns inte så bra. Jag önskar att Alfur bara kunde bli accepterad någon gång, och fick slippa att ständigt bli jagad och utstött. Han vill ju leka och inte stå i en buske hela dagarna. Jag ska åka ner till stallet om någon timme och se hur det är med lillhästen, samt prata med Herr stallägare.

Jag ser fram emot 8 timmar i skolan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home