2007-02-26

Födelsedagsbarn

Här sitter jag och födelsedagsfikar med mig själv. Chokladboll och cocacola dagen till ära. Fick en bit morotskaka av Madde också. Många grattis har jag fått, men jag gillar inte att fira min födelsedag med plugg plugg plugg. Jag och Louise satt nyss och försökte skriva iordning reaktionsformler som ska redovisas om en timme. Tyvärr brydde vi oss inte det allra minsta om svaren. Så är det nu. Jag har pluggat så mycket att jag inte bryr mig längre. Det känns som jag förstår lika lite som innan jag började, men skillnaden är att jag inte orkar fokusera längre.

Och därför sitter jag här nu. Jag vill bara vila hjärnan ett tag. Jag vet vad som väntar när jag kommer hem. Jag borde få åka bergochdalbana och äta tårta istället. Jag ska i alla fall få rida ikväll. Jag har redan bestämt vart. Det gör jag nästan alltid på långa förmiddagsföreläsningen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home