2007-04-02

Arla morgonstund

Japp, klockan är 05 och endast Josefin och kissekatterna är vakna. Jag kommer vara trött ikväll.

Igår var det lektionsridning. Niclas började och fick öva på volter, sits och handställning. Han var riktigt duktig. Sedan tränade Alfur och jag en timme. Prinsen gjorde allting rätt och jag var stolt som en liten tupp.

Jag har tjänat en hel del på pengar på extra fodringar den här månaden, vilket behövs med sjuk katt. Det är roligare, och enklare, att tjäna pengar i stallet än på ica. I eftermiddag blir det först intag av hästar, sedan uteritt med Alfur och till sist lite jobb från marken med Elgur. Han verkar mycket piggare än vad han marknadsförst som, det känns roligt. Man kanske piggnar till lite när man flyttar in hos 26 nya kompisar. Han är ganska gnäggig. Och söt. Jag tror Niclas är lite kär.

Nå, vad ska jag nu göra tills klockan blir sju?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home