2006-03-07

Tisdag

Den odödliga kärlekshästen stegrade sig så jag ramlade av bakåt idag. Hm. Vad är det med Alfur? Känns som en sen trotsålder. Tänk om han inte mår bra. Det var en sån underbart vacker dag. Men när man just har piskat fram sin kärlekshäst så värmer inte solen lika skönt i ansiktet. Alfur Alfur Alfur. Om du ändå kunde prata. Och vilka krumbukter du kan göra. Hoppa upp i luften och sparka bakut, det är avancerade övningar ovan mark. Tur att jag hade ett stadigt tag runt din hals tokstolle. Jag blir orolig. Tänk om han har ont någonstans. Tänk om han hatar våra ridturer.

Fick tillbaka matteprovet idag, 10 var G och 20 VG. Jag hade 19! Skönt att jag klarade det. Verkligen.

Fick även tillbaka kemiprovet... 15 var G och 29 VG. Jag hade 17. Skitdåligt. Nåväl.

Jag är lite trött nu, hade kvällskurs mellan 18-21. Sömnen är inte strålande för tillfället, ataraxen fungerar inte längre. Men det går. Det är klart det gör.

Magdalena kommer i helgen. Det blir kul, vi ska både på hästmässa i Västerås och gå ut och dansa. Länge sedan vi sågs.

Mamma ringde idag. Det känns lika jobbigt mellan oss som innan terapin, men jag har gett upp litegranna. Det fungerar väl helt enkelt inte. Det kanske bara är så. Man kan ju bara göra sitt allra bästa.

Thé+honung=sant!

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home