2006-09-27

Jag försov mig lite..

..men jag tror att det är läge att vara lite snäll mot mig själv. Så jag får vara hemma tills eftermiddagsföreläsningen. Jag hade det inte så lätt igår. Tillbringade många timmar av kvällen i stallet. Det är så skönt att följa stallrutinerna, det går nästan av sig självt. Mocka, vatten, hö, betfor, vatten till hagen... och så Alfur förstås. Nu när jag är så trött har vi en liten vana att jag sitter vid hans framben så nosar han mig i håret. Det är ganska mysigt. Och helt kravlöst.

Jag kände ett lugn när jag vaknade idag. Mindes inga drömmar. Vilket är helt underbart. Inga drömmar! Låt det fortsätta så.

Men jag har min förkylning. Det killar i näsan. Och jag somnade ganska sent. Pratade med flickan B som tycker jag ska sluta överanalysera tillvaron och vara snäll mot mig själv. Alltså den enkla utvägen. Hon sa att jag inte var värdelös. Att jag har fina vänner för att jag förtjänar det. Och att toppsnäckan Niclas inte skulle vara uppslukad av mig om jag var så usel. Jag frågade om hon hade ätit snällpiller. Det hela var lite otäckt.

Nu orkar jag inte tänka så mycket. Ska försöka läsa in det jag missat.

Hejdå Kompisar&Andra

0 Comments:

Post a Comment

<< Home