2007-02-06

På låtsas

Det är jobbigt att vara i skolan idag, men jag är här. Jag är omgiven av glada människor, som skrattar och pratar. Och jag försöker mest att verka normal. Men jag vet att det inte går något vidare, så jag gick iväg. Orkar inte låtsas. Äter mycket hellre min lunch framför en dator än låtsaspratar och låtsasler.

Jag mår inte bra längre, jag gör inte det. Hur vänder man en negativ spiral när man är mitt i den? Jag ser inga lösningar, bara problem. Kanske är det just det som är problemet.

Omtentorna tornar upp sig och jag tycker det är orättvist. Alltid några få poäng från gränsen. Aldrig lite, lite tur. Jag vet att det är samma för alla, men det skulle vara skönt med en smula medvind.

Kön till microvågsugnarna tar aldrig slut. Jag är hungrig. Det är en riktig vinterdag idag. Jag är här mellan 9-18 idag och sedan är det inte mycket tid kvar av dygnet. Alfur får nog ingen snögalopp idag. Men han kan få en snöpuss. Om han vill.

1 Comments:

Blogger Josefin said...

Det vill jag gärna!

6:22 PM  

Post a Comment

<< Home