2006-03-30

Torsdag

Jag gillar att min blog är blå. Blått är rofyllt och lugnande.

Hästarna sover inne igen. Vi har nattvakter istället, jag slapp dock. Min rubbade nattsömn var en godtagbar ursäkt. Jag gillar många av flickorna i stallet. Speciellt Kamilla och Rebecka. Men mest av allt Alfur förstås. Han har vilat ett tag, hostig och nyvaccinerad som han är. Men imorgon ska jag nog rida lite, jag längtar upp på hans varma rygg.

Traumatisk eftermiddag igår. Hur säger man till någon att man inte vill träffa den mer? På ett "snällt" sätt. Jag tror inte det går. Om jag inte var tvungen att träffa honom i det sammanhang jag träffade honom från första början så hade det inte vara några problem. Men nu kommer det ju bli rätt jobbig stämning. Men jag vill aldrig fika med honom igen. Han är bara för mycket. För påträngande. Hjälp. Ringde till psykopatmagneten Barbro för att få råd. Jäkligt dumt tänkt, hon blir ju aldrig av med sina psykon, hon är alltför god.

Det regnar varje dag. Jag gillar det. Vårregn.

Funderar på att hoppa av Kemin. Jag hinner inte med, det är bara ett ständigt dåligt samvete. Borde ta reda på hur det påverkar mina kommande CSN-utbetalningar.

Mamma förstår inte varför jag inte hört av mig på länge. Hon orkade inte ta reda på det heller.Vilket i förlägningen innebär att jag återigen måste ta initiativet. Eller måste jag det. För vem skull i så fall? Ensam Josefin är ganska stark. Och egentligen är jag långt ifrån ensam. Utanföräldrar Josefin är ganska stark.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home