2006-03-10

Fredag

Det är ungefär -15 grader ute. Brr. Jag har morgonfodrat tre dagar på raken nu. Kallt kallt kallt har det varit. Men det är fortfarande massa galoppsnö kvar! Red dressyr igår, han var duktig och inte lika obstinat som han varit lite till och från nu ett tag. Idag ska jag träna det roligaste, galopp från skritt, låta honom gå upp till maxfart och sedan bryta av. Han blir riktigt alert av den övningen.

Jag mår bättre än på riktigt länge. Gruppterapin har hjälp mig mycket, jag känner mig starkare och modigare än någonsin (?). Var hos Lena igår, vi bestämde att vi ska börja avveckla oss, bokade in en ny tid om en månad. Kanske blir det sista gången, känns lite sorgligt, men det är klart att det finns andra som behöver Lena mer än jag. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen, alla borde ha en Lena! Man kanske borde satsa på att klona henne? En lyckad affärsidé kanske.

Snart ska jag åka tillbaka till stallet, jag har fortfarande en del sömnproblem så jag är lite sömnig. Men det ordnar sig. Det är jag säker på.

Ikväll blir det Maxi för hela slanten.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home