2006-09-17

Frasses lekregler är inte helt lättförståeliga

Nu har jag läst. Och somnat två gånger. Jag är utmattad, men behöver inte läsa mer idag. Jag har ett par timmar före tentan imorgon.

Snart ska jag åka till min lurviga kompis. Jag har inte ridit sedan i måndags och jag saknar det. Hoppas att det inte gör så ont. Igår var min gula kattkompis där, man hoppas lite på en repris. Han har värsta söta tassarna. Men han är lite smått aggressiv också. Eller så har jag inte förstått lekreglerna. Jag tar på mig en tjocktröja så kan han attackera bäst han vill. Undra om han inte heter Frans. Han får låna min blivande katts namn. Han kanske till på köpet är min blivande katt. Tyvärr vet jag vart han bor, men jag är inte helt säker på att dom vill behålla honom. Kan vara så att dom upplever honom som lite väl hårdhänt ibland. Hm.

Jag röstade idag. Kände mig vilsen i vallokalen, Fi hade inga förtryckta valsedlar men jag såg på deras hemsida att jag hade gjort rätt ändå.

Alla unga människor som var där tog Miljöpartiets valsedlar. Undra varför alla ungdomar är så kloka. Såg en 86åring som röstade på kd. Brr. Hon gillar kanske kärnfamiljen dödsmycket.

Jag måste dricka en jättemugg thé till. Kommer bli himla kissnödig i stallet, men så får det bli.

Tänk om det går bra för Sverige demokraterna? Bara för att dom bytt från uniform till kostym så är dom inte hyggliga snubbar. Dom har tre lärare som kandiderar till riksdagen. Hur läskigt är inte det. Tänk om det är någon på jobbet som röstar på Sd? Omöjligt att veta vilka dom är, dessa ulvar i fårakläder.

Nu ska jag äntligen få rida på Alfur igen. Han är bäst.

Josefina Rullgardina

0 Comments:

Post a Comment

<< Home