2006-09-17

Val-2006

Idag ska det röstas. Feministiskt initiativ får min röst. Har aldrig förstått varför det ska vara sånt hemlighetsmakeri kring vad man tycker.

Igår var det en mycket lång dag. Men en ganska trevlig sådan. Väckarklockan ringde 04,37. Det är en riktigt okristlig tid och det tog en stund innan jag förstod vad det var för oljud. Jag hade druckit en hel del vin kvällen innan, och dessutom somnat på fel ställe. Så jag tog på mig minikjolen och cyklade hem. Det var frost. Iskallt. Tog på mig massa kläder samt utrustade mig med kudde och filt. Strax därefter blev jag upphämtad av söta Johanna som hade utnämnt mig till tävlingssällskap/hästskötare. Jag var nog mest sällskap. Ett något berusat sådant. Men det gillade hon.

Dagen tilbringade vi i Sandviken, som tur var i strålande sol. Så jag låg mest på marken och solade, samt drack Coca-cola. Och hejade på såklart.

Det blev en mycket lång dag. Åkte vid 05.00, kom hem strax före 20,00. Jag var så trött. Johanna bjöd på pizza som tack för hjälpen, och med den nya energin pallrade jag mig iväg till världens finaste Alfur. Mockade, pussade och kliade.

Åkte hem och väntade mig lite kärlek som utlovat, men blev dissad för tredje gången den här veckan. Hoppas det inte är en ny trend. Jag verkar inte vara så efterlängtad för tillfället i alla fall. Men det kanske jag har förtjänat. Jag är inget vidare på att hantera det, utan försvinner längre och längre bort.

Nåväl. Kröp ner i en väldigt efterlängtad säng och somnade strax därefter. Vaknade vid 8 imorse, 10 härliga timmar senare. Så himla skönt att jag är lite utsövd. För jag har ju tenta imorgon. Så nu ska det studeras. I sängen. Den är fortfarande ganska lockande.

Ryggen och höft/ljumske börjar bli ett problem. Det värker hela tiden. Jag kanske måste beställa en läkartid. Det gör så himla ont.

Hejdå. Hörs senare.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home