2006-03-14

Tisdag

Josefin+ Ica Maxi = Sant! Eller? Man vet inte riktigt. Jag har i alla fall tillbringat kvällen iklädd röd skjorta med tillhörande fleeceväst. Jag kommer aldrig möta kärleken på jobbet. Fast det sägs ju att den är blind. Kärleken alltså.

Vissa kunder gör mig sorgsnare än andra. Invandrade arbetare från baltiska länder till exempel. Dom ser så härjade ut, mycket äldre än vad dom egentligen är tror jag. Trötta ögon som aldrig möter mina. Jag vill le mitt snällaste leende, men de verkar ha vant sig vid orättvis behandling och räknar inte med någon vänlighet. Mitt hjärta gråter. Världen är alltför ond.

Väckarklockan ringde klockan 06.00 imorse. Jag red min Alfur i ottan för att hinna. Det var det värt. Såklart.

Derivatan är jäkligt krånglig.

Imorgon kommer Mimmi hit. Det är bra tycker jag.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home