2006-03-16

Torsdag

Lång dag, snurrigt huvud.

Det började bra, gick upp kl 06.00, red ut i morgonsolen vid sjusnåret. Härlig, lugn tur. Sedan visade det sig att fröken Agnes glömt bort sin morgonfodring. Det var inte alls med i min tidsplanering. Svettig sprang jag ut med hästar och hö, Regnis rymde förstås. Det mesta går fel när man försöker snabba på och vara effektiv. Jag kom i alla fall i tid till skolan, men med samma känsla som man har när man försovit sig. Uppe i varv och med känslan av att man glömt något. Jag gillar inte.

Resten av dagen var ok. Träffade på John Wahlgren på min lunchrastspromenad. Han var sig lik. Gick på mina lektioner, lärde mig en del (?).

Sedan mötte jag Kajsa när jag tog en till promenad (det är skönt att vara lite i solen). Vi tog en fika på Lions, det var trevligt. Hon känner Peter i socialafobigruppen. Världen är allt bra liten.

Ja just ja, anledningen att jag gick upp i ottan och red var ju att jag skulle kunna gå på Kemilektionen 18-21. Jag stod ut till 19.30. Han lär ju vara den sämsta läraren som finns i hela världen. Det är helt otroligt hur sakta det går och hur ostrukturerat det är. Man får nästan känslan av att tiden går bakåt.

Nu ska jag läsa nya Ridsport. Min hjärna känns rätt urblåst.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home