2006-09-23

Ensam måste vara stark

Ibland vaknar jag och känner mig ensammast i hela världen. Och det är det jag måste vara. Jag måste reda ut det här på egen hand. Jag litar inte på någon annan änmig själv. Jag kan inte göra det. Det är för mycket som står på spel. Jag står på spel.

Varje dag rör sig marken under mig litegrann. Jag står inte säkert. Jag måste få tillbaka balansen. Måste ta mig tilbaka till när jag hade makten i mina egna händer.

Kommer ihåg hur det var när jag inte vågade somna för drömmarna var så otäcka. Inatt var det så. Jag vaknade och var så rädd. Ringde Niclas för att höra att han levde. Sedan låg jag med tänd lampa och undrade förtvivlat vad som krävs för att få lugn. Och det är ju när jag slutar förlita mig på andra människor.

Jag har klarat det förut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home