2006-09-19

Pepparkakskvällen

Världens rörigaste rum. Världens tröttaste tjej. Är det här normalt, frågar jag mig. Kom hem från stallet för en timme sedan och det finns inte en möjlighet att jag skulle orka städa, diska och plocka undan tvätten. Jag är så slutkörd så att det känns som om jag knappt finns. Ska jag gå och testa mina blodvärden? Eller beror det helt enkelt på den bristfälliga sömnen.

Säkert är i alla fall att det kostar på att ha en kropp som inte fungerar.

Tentan, jag tror jag klarade den. Den var lätt så gjorde jag inte det så får jag skämmas.

Anna kommer på torsdag. Bestämde mig just för att skippa första föreläsningen imorgon. Då hinner jag både sova lite extra och städa undan det värsta. Jag har ändå somnat flera gånger de senaste dagarna. I skolan alltså. Det är ganska frustrerande. Jag kan inte hindra det, ögonen blir tunga och till slut tappar jag huvudet. Det är inte bara jobbigt, ganska pinsamt också. Tog en halvtimmes tupplur i bibblan igår. Jag sover förbluffande bra sittandes.

Hann i alla fall träffa Niclas en stund idag. Det var skönt. Han är bra. I helgen ska jag försöka hinna slappna av. Bara ligga och vila på hans axel. Lukta lite på honom. Han luktar gott. Och är förkrossande söt.

Ridningen har gått bra de senaste dagarna, har inte gjort så ont heller. Och Alfur har haft helt varma trygga ögon. Sammetsmulen.

Godnatt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home