2006-09-18

Skolans bibliotek

Jag mår jättekonstigt idag. Illamående, halsbränna och allmänt yr. Har just spenderat ett par timmar läsandes inför tentan. Allt börjar kännas snurrigt och jobbigt. Lite drygt en timme kvar, jag vet tyvärr inte vilken sal vi ska skriva i. Borde leta upp några ur klassen och fråga, men jag är allt annat än social och kallprat känns bra jäkla jobbigt just nu.

Det ordnade sig fortare än kvickt, kikade lite åt sidan, och vid datorn brevid satt en av klassens få killar. Han visste på råd. Sal O. Så himla bra.

Jag hoppas att jag inte börjar må ännu sämre så jag orkar fika med Frida efter skolan. Det var rätt länge sedan nu. Det var även rätt länge sedan jag mådde riktigt bra. Både fysiskt och psykiskt. Det fysiska kan jag i alla fall styra över. Vad är fel? Maten? Sömnen? Motionen? Kanske borde alla tre ses över.

Sömnen påverkas enormt av hur jag mår i övrigt, jag kan inte minnas när jag senast sov en helt skön och lugn natt. Det är helt klart ett problem. Har inte direkt någon lösning heller. Vill inte medicinera. Men vad fantastiskt det vore att känna sig pigg. Och slippa dessa ständiga, jagande drömmar.

Nu ska jag gå och äta min lilla medhavda lunchlåda. Undra om jag kommer kräkas. Hoppas inte.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home