2006-09-22

Nu vill jag inte ha en rosa blog längre

Jag börjar känna mig lite bättre nu. Eller så var det den intensiva kärleksinjektion jag fick av Alfur för en liten stund sedan. Han vill bara stå alldeles stilla med huvudet tätt intill mig. Bästa medicinen.

Orkade med en fika med Anna, det var roligt att träffa henne igen. Det var lite darrigt att ta sig hem, men jag klarade även det. Stålkvinnan.

Jag var inte superförtjust i cheesecakeglassen. Jag trodde jag skulle vara det faktiskt. Mitt frysfack håller inte den kyla som det ska, så glassen var inte helt fryst. Den hade oddsen mot sig. Så kan det vara i livet.

Imorgon ska jag jobba. Måste det. Hoppas att jag inte mår som en liten, liten apa. Ingen som jag tycker om ska jobba. Inte som jag vet om i alla fall. Tänk om alla flickorna som inte gillar mig samlas runt mig i ring och sjunger elaka sånger? Då ska jag visa mina karatekunskaper. Eller så visslar jag på alla mina killkompisar på golvet. Dom gillar mig fast jag inte sminkar mig och struttar runt. Men jag gillar inte riktigt stämningen på jobbet just nu. Så himla mellanstadieaktig.

Jag kanske dricker min sjätte kopp thé för dagen. Gigantiska koppar också. Jag kissar rätt mycket. Beställde skivor idag. Fick mycket lön så jag gav mig själv det. Resten går oavkortat till Alfurs lyxliv. Men för att återgå till skivorna, dessa blev det:

  • Marit Bergmans nya
  • Timo Räisinens senaste (?)
  • Firefox AK
  • Hello saferide (Ep)
  • Veronica Maggio, fullängdsskiva (ngt av en chansning)
  • Fibe oh fibes! (nyaste skivan)

Jag köper bara svensk musik nuförtiden! Helt oförhappandes. Så var det förra beställningen också. Eller har svenska artister något smart reklamknep som man inte märker, men som ändå verkligen går in i ens medvetande...?

Ska bli roligt när dom kommer i alla fall. Jag älskar platta paket från cdon!

Ibland kan det kännas sorgset att vara ensam på fredagkvällar. Speciellt när "alla" är ute, och det var meningen att man själv skulle varit med. Men känns ganska ok. Jag skulle aldrig orka. Det är dock lite för lite action på msn för att det ska vara riktigt bra. Men dom kanske också fredagsroar sig. Eller myser.

Jag har i alla fall Andy Bandy.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home