2006-09-21

Rosa

En rosa, sjuk dag. Jag har pratat med Anna nu, hon kunde sova hos Sandra. Så jag slipper proppa mig full med värktabletter, klä på mig och vara pigg och glad. Det var tur för det kändes lite övermäktigt där ett tag. Danial tror att jag är låtsassjuk för att slippa umgås. Det trodde som tur var inte Anna. Jag hoppas att jag är piggare imorgon, så jag orkar fika med norrländska tjejen. Jag klarar redan att sitta upp och blogga. Kan vara kexchokladen som gör sitt.

Diskuterade mitt sjukdomstillstånd med Kamillan. Kanske kan vara magkatarr. Men det är mest ett konstant illamående, inte så mycket magont. Men jag har haft halsbränna sedan i måndags. Någon som känner igen symptomen? Börjar bli himla less på att inte må bra och orka alla saker jag vill göra.

(Alla ni som nu sitter och funderar på om jag har ett litet barn i magen:det är kontrollerat och struket från listan.) Så det så.

Det finns tydligen receptfria tabletter mot magkatarr på apoteket. Funderar på att prova. Eller borde jag träffa en läkare först? Men orkar jag vänta på en tid. Jag hostar så jag nästan kräks. Den bjuder jag på. Om ni gillar mig så får ni väl ta lite äckel också. Allt kan inte vara underbart och rosaglimrande hela tiden! Även om jag drog mitt strå till stacken genom att välja världens mest rosa layout till min lilla blog. Den är nog ytterst tillfällig. Men nu är mina äckliga utsvävningar i alla fall ursäktade. Hoppas jag.

Jag är lite ensam och uttråkad, såhär i energiruset från min kexchoklad.

Hej då. Glöm inte bort mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home